Veelgestelde vragen
Hier kan u onze veelgestelde vragen terugvinden. Wij zullen in de toekomst deze vragen nog aanvullen.
Hoe artikelen kosteloos retourneren?
• Stuur ons een mail met als onderwerp "Retour" naar info@smileytoys.be en geef aan welk artikel(en) u wilt retour zenden
• Wij maken dan een retourlabel aan
• Wij versturen het retourlabel naar uw mailbox
• U kan het dan in de originele doos of envelop inpakken of u kiest zelf een passende doos of envelop. Gelieve alles in de originele verpakking te laten.
• U plakt het retourlabel op de doos of envelop 
• U krijgt een cadeaubon van de waarde van het aangekochte product.
 
Wij bieden kosteloos retourneren aan voor bijna heel ons assortiment. Alleen boeken valt niet onder deze voorwaarden. Lees zeker onze algemene voorwaarden voor meer info.
Wat moet ik doen met een defect artikel? Of als er iets ontbreekt?
• Maak een video of neem foto's van het defect artikel of van wat er juist ontbreekt. 
• Stuur ons een mail met als onderwerp "Defect of stuk ontbreekt" naar info@smileytoys.be
• Voeg zeker de video of foto's toe aan de bijlage en beschrijf wat het probleem is of wat er ontbreekt.
• Vergeet ook zeker uw aankoopbewijs niet toe te voegen als bijlage

Vanaf dan doen wij al het volgende:

• Wij nemen contact op met onze leverancier en zoeken samen naar een oplossing
• In de meeste gevallen zal u kosteloos een nieuw artikel krijgen
• Wij zullen met u openlijk communiceren als wij info hebben ontvangen van onze leverancier




Heb ik garantie op mijn artikelen?

Elk product heeft een wettelijke garantietermijn van 2 jaar. 

Op fietsen gelden onderstaande garantietermijnen:

• Tien jaar garantie op het frame en de voorvork
• Vijf jaar garantie op het lakwerk en roest van binnenuit.
• Eén jaar garantie op alle onderdelen behalve de banden.

Hoe komt het dat een zending soms in twee dozen aankomt? Of dat mijn zending gesplits is?
Al onze artikelen komen vanbij de leverancier en worden door onze leverancier rechtstreeks naar jou thuis verzonden. Zo kan het zijn dat je artikelen besteld die van een andere leverancier komt. Om die redenen kan het zijn dat je bestelling gesplits is en dus in twee dozen of verschillende zendingen verzonden worden.

Voorlopig hebben wij twee leveranciers. Voor speelgoed hebben wij één algemene leverancier. Voor zwembaden, jacuzzi's, zwembadaccessoires, zwembadonderhoud, boten en kayaks hebben wij een andere leverancier. Deze leverancier is ook tevens diegene die ook op zaterdag kan leveren.

Waarom werken wij met backorders?
Wij werken met backorders omdat het risico voor mij financieel te groot is om een grote voorraad in te slaan. Tevens heb ik ook geen magazijn tot mijn beschikking. Ik heb een overéénkomst met mijn leverancier dat ik backorders kan en mag aanvaarden. 

Dat wil concreet zeggen dat je bij mij het artikel besteld en dat zal automatisch doorgegeven worden aan mijn leverancier. Waarop hij op zijn beurt het besteld bij de fabrikant. Zodra mijn leverancier het artikel in het magazijn heeft zal het rechtstreeks van bij mijn leverancier verzonden worden. De gemiddelde wachttijd voor backorders is 2 á 3 werkdagen. Maar ik kan wel garanderen dat éénmaal het artikel verzonden is dat het de volgende dag al in huis is. Tenzij het op vrijdag verzonden is dan zal het pas maandag geleverd worden.

Als Smiley Toys een groter succes gaat worden en blijft groeien. Wil ik in de toekomst mijn eigen magazijn huren zodat ik zelf voorraad kan beginnen in te slaan. Alleen heb ik nu niet de financiële middelen om dit te bekostigen en wil ik mij vooral focussen op de naambekendheid van Smiley Toys en om kinderarmoede te behelpen en in kaart te brengen.
Wat gebeurd er als ik backorders meng met meteen verzendklaar artikelen?

Wanneer je backorder artikelen gaat mengen met meteen verzendklaar artikelen. Dan zal mijn leverancier wachten tot dat heel de bestelling beschikbaar is voordat het verzonden zal worden. 

Als het gaat om een backorder dan zal dat bij elk product duidelijk vermeld staan. Dus als er niets staat dan kan je aannemen dat het hier gaat om een meteen verzendklaar artikel. 

Backorders gemiddelde wachttijd is 2-3 dagen

Meteen verzendklaar betekent voor 16u besteld = morgen in huis (ALLEREN KAN SOMS DE ZATERDAG LEVERING HIERBIJ AFWIJKEN)


Hoe kan ik tweedehands speelgoed wegschenken?
Je mag mij altijd contacteren via mail, chat of via de sociale media kanalen. Indien je in de buurt van Heist-op-den-Berg, Sint--Amands, Leuven of Berendrecht woont zal ik of iemand anders het persoonlijk komen ophalen. 

Ook gaan wij binnenkort een gratis opslagplaats krijgen van Shurgard in Leuven. Shurgard is ook een bedrijf dat samenwerkt met Stichting Pelicano. Op die manier kunnen we daar tweedehands speelgoed ontvangen, controleren en stockeren. Maar hierover geef ik binnenkort nog meer informatie. 

Zoeken